Skip Navigation Linksdomov > napredno iskanje > rezultati > izpis
Zapis SUTRS

VRSTA GRADIVAanalitična raven (sestavni del), tekstovno gradivo, tiskano, 1.01 - izvirni znanstveni članek
DRŽAVA IZIDASlovenija
LETO IZIDA2004
JEZIK BESEDILA/IZVIRNIKAslovenski
PISAVAlatinica
AVTORPinter, Andrej - avtor
NASLOVOd zadovoljnega k uspešnemu uporabniku knjižnic: konceptualni in metodološki elementi raziskovanja uporabnikov
V PUBLIKACIJIKnjižnica. - ISSN 0023-2424. - ǂLetn. ǂ48, ǂšt. ǂ3 (okt. 2004), str. 33-58.
KRATKA VSEBINAČlanek se ukvarja s specifičnim segmentom knjižnične dejavnosti, ki je v sodobnosti zelo izpostavljen - z uporabnikom. Mnenja uporabnikov o knjižničnih storitvah danes niso več le zanimivost, ampak pomemben dejavnik raziskovalnih prizadevanj in tudi vodstvenih praks. Namen besedila je v tem smislu dvojen: predstaviti širši okvir raziskovanja knjižničnih uporabnikov in opozoriti na nekatere dileme,ki se ob tem pojavljajo. Ker je raziskovanje uporabnikov v mednarodnem prostoru zelo razširjeno, v zadnjem času pa se je dodobra uveljavilo tudi na Slovenskem, članek komentira uveljavljene merske instrumente za raziskovanje uporabnikov (SERVQUAL, LibQUAL+) in načine dimenziranja uporabniške percepcije knjižničnih storitev. Posebna pozornost je pri tem namenjena vsebinsko dosledni razmejitvi med pojmoma kakovost knjižničnih storitev in zadovoljstvo uporabnikov z njimi. Gre za važno konceptualno dilemo, ki sega tudi na področje metodologije raziskovanja. V sklepnem delučlanka je predstavljena še empirična analiza odnosa med dimenzijami zadovoljstva uporabnikov s knjižničnimi storitvami ter njihovo uspešnostjo pri iskanju gradiva. Ta problem je konceptualno izpeljan iz razprav o uporabnikih knjižničnih storitev, praktično pa je umeščen v delovanje ene od ljubljanskih splošnih knjižnic. // This paper deals with a specific segment of libraries' activities which has been much exposed recently - theuser. For the library of today, opinions of its users are no longer a curiosity; they are an important aspect of its research activities and alsoof its administrative practices. The purpose of this paper is thus twofold:to outline a broader framework of library users research and to discuss selected dilemmas that commonly arise in this framework. As users research has become a prominent activity in the international arena and has also established itself in Slovenia, the paper comments on most popular measurement instruments for library users research (SERVQUAL, LibQUAL+) andalso on the ways of defining key dimensions of users'perceptions of the library service. Special attention is placed on a systematic distinction between the concept of library service quality and users' satisfaction. This is an important conceptual dilemma which also affects research methodology. The concluding part of the paper presents and empirical analysis of the relation between the selected dimensions of users' satisfaction and their success in searching for desired library materials. This problem is conceptually extracted from contemporary debates about the results of users' research, whereas in practical terms it derives from the context of one of the public libraries in Ljubljana.
OPOMBEBibliografija: str. 55-58 // Opombe z bibliografijo
PREDMETNE OZNAKE// knjižnice // bibliotekarstvo // uporabniki// metodologija // raziskave
UDK024:316.653(497.4), 027.022-052(

izvedba, lastnina in pravice: NUK 2010