Skip Navigation Linksdomov > napredno iskanje > rezultati > izpis
Zapis SUTRS

VRSTA GRADIVAanalitična raven (sestavni del), tekstovno gradivo, tiskano, 1.01 - izvirni znanstveni članek
DRŽAVA IZIDASlovenija
LETO IZIDA2002
JEZIK BESEDILA/IZVIRNIKAangleški
PISAVAlatinica
AVTORJaakkola, Hannu - avtor
ODGOVORNOSTBrumen, Boštjan - avtor // Kukkonen, Jyrki - avtor
NASLOVReuse strategies in software engineering
V PUBLIKACIJIUporabna informatika. - ISSN 1318-1882. - ǂLetn. ǂ10, ǂšt. ǂ3 (jul/avg/sep 2002), str. 139-147.
KRATKA VSEBINAReuse must be seen within a broad scope in an organization. Independently on the application level, there is always question on the changes in the existing processes, never on the technology itself. We can separate different leveis: the organizational level, processlevel and practices level. The lowest level - practices - includes generally accepted and adopted ways of working in an organization. The viewof reuse is technical and component oriented. The process level specifies the usage of these practices in an organization. In this case the processesare improved to support the reuse approach in different life cycle phases of the product. Higher-level abstractions than single components are the objects of reuse. The highest level in the hierarchy - organizational reuse- builds organizational culture and at the same time integrates processes and practices into daily routines. To be successful a company is expected to be a learning organization. Learning in this context means an ability toaccept best practices both from inside and outside the organization. A company needs a reuse infrastructure to apply and process the use of these practices at an organizational level. Reuse is supported by an infrastructure that provides processes of early detection of the reusability (with reuse) and reuse opportunities (for reuse). This paper includes a discussion on the role of reuse in software development organizations. The discussion covers at first general aspects in the topic and the reuse strategy development. Examples of different levels of reuse are introduced. // Na ponovno uporabo znotraj organizacije je vedno potrebno gledati z več vidikov. Vprašanje sprememb se vedno nanaša na obstoječe procese, nikoli na tehnologijo samo, neodvisno od aplikacijskega nivoja. Ločimo lahko tri nivoje: organizacijskega, procesnega in rešitvenega. Najnižji nivo - rešitveni - obsega splošno sprejete in uporabljene načine dela znotraj organizacije. Pogled na ponovno uporabo je tehnično in komponentno orientiran. Procesni nivo določa uporabo rešitev v organizaciji. Procesi se izboljšujejo tako, da se omogoči ponovna uporaba vrazličnih življenjskih ciklih proizvoda. Višji nivo abstrakcije kot posamezna komponenta predstavljajo objekti ponovne uporabe. Najvišji nivo vhierarhiji - organizacijska ponovna uporaba - goji organizacijsko kulturo ponovne uporabe in hkrati uvaja procese in rešitve v dnevno rutino. Od uspešnega podjetja se pričakuje, da je v procesu učenja. Učenje v tem kontekstu pomeni zmožnost sprejeti najboljše rešitve tako znotraj kot izvenorganizacije. Podjetje potrebuje infrastrukturo ponovne uporabe, da lahko na organizacijskem nivoju uporablja najboljše rešitve. Ponovna uporaba naj bo podprta z infrastrukturo, ki omogoča procese zgodnjega odkrivanja možnosti ponovne uporabe (ti. "with reuse") in priložnosti za ponovno uporabo (ti. "for reuse"). V članku predstavljamo diskusijo o pomenu ponovne uporabe v podjetjih, ki razvijajo programsko opremo. V začetku so prikazani splošni pogledi na ponovno uporabo, nato sledi strategija razvojaponovne uporabe. Predstavljeni so primeri različnih nivojev ponovne uporabe.
OPOMBEBibliografija: str. 147
PREDMETNE OZNAKE// računalniški programi // razvoj // ponovnauporaba // podjetja

izvedba, lastnina in pravice: NUK 2010