Skip Navigation Linksdomov > napredno iskanje > rezultati > izpis
Zapis SUTRS

VRSTA GRADIVAanalitična raven (sestavni del), tekstovno gradivo, tiskano, 1.02 - pregledni znanstveni članek
DRŽAVA IZIDASlovenija
LETO IZIDA2000
JEZIK BESEDILA/IZVIRNIKAslovenski
PISAVAlatinica
AVTORČater, Tomaž - avtor
NASLOVZnanje kot vir konkurenčne prednosti in management znanja
V PUBLIKACIJINaše gospodarstvo. - ISSN 0547-3101. - ǂLetn. ǂ46, ǂšt. ǂ4 (2000), str. 505-520.
KRATKA VSEBINADanes je konkurenčna sposobnost podjetja odvisna predvsem od tega, kakšna je kakovost njegovega komercialnega znanjaglede na konkurenco. Pri tem je za podjetje še posebej koristna tista vrstakomercialnega znanja, ki ga je sicer mogoče kodirati, vendar bo takšna kodifikacija težko prenosljiva ali uporabljena v večini drugih podjetij. Vse večji pomen znanja seveda sproža potrebo po sistematičnem managementu znanja. Čeprav ta predstavlja del celotnega procesa managementa, ga nikakorne smemo razumeti funkcijsko, temveč nujno na ravni podjetja kot celote. Glede na vse večje razlike med tržno in knjižno vrednostjo podjetij se v poslovni literaturi že pojavljajo trditve, da mora v podjetju poleg finančnega obstajati tudi t.i. intelektualni kapital. Zaradi tega nekateri že govorijo o obdobju intelektualnega kapitalizma, ki bo zahtevalo številnespremembe v zvezi s poslovanjem podjetij. Spremenili se bodo predvsem strateški dejavniki poslovnega uspeha, poslovne usmeritve podjetij, nekateri prijemi analize poslovanja in računovodski prijemi, novim razmerampa bo potrebno prilagoditi tudi organizacijo podjetja. // Nowdays competitive advantage of an enterprise depends mostly on the quality of itscommercial knowledge relative to the competition. Particularly useful is that part of commercial knowledge which, although potentially codifiable, it isn't easily transferable to most other enterprises. Growing importance of knowledge naturally calls for a systematic knowledge management. Even though knowledge management represents a part of the total management process, it isn't a functional activity which is practised at the highest managerial level. Because of the increasing gap between market and book value of enterprises, business literature claims that capital of an enterprise must consist not only of financial but also intellectual capital. Some authors already talk about the era of intellectual capitalismwhich will cause many changes in business operations. New circumstances will above all demand different strategic success factors, new orientationsof enterprises, changed analytical and accounting approaches, and also suitable organizational structures.
OPOMBEBibliografija: str. 519 // Summary
PREDMETNE OZNAKE// podjetje // management // kadrovski management // uspešnost poslovanja // konkurenčnost // zaposleni // znanje // kapital
UDK658.3.011.4.012:339.137

izvedba, lastnina in pravice: NUK 2010