Skip Navigation Linksdomov > napredno iskanje > rezultati > izpis
Zapis SUTRS

VRSTA GRADIVAanalitična raven (sestavni del), tekstovno gradivo, tiskano, 1.01 - izvirni znanstveni članek
DRŽAVA IZIDASlovenija
LETO IZIDA2014
JEZIK BESEDILA/IZVIRNIKAangleški, slovenski
PISAVAlatinica
DELO IMAilustracije
AVTORSkinder Savić, Katja - avtor
ODGOVORNOSTSkela-Savič, Brigita - avtor
NASLOVOrganizational culture in general hospitals and its relationship with job satisfaction = Organizacijska kultura v splošnih bolnišnicah in njena povezanost z zadovoljstvom zaposlenih
V PUBLIKACIJIObzornik zdravstvene nege. - ISSN 1318-2951.- ǂLetn. ǂ48, ǂšt. ǂ2 (2014), str. 88-103.
KRATKA VSEBINAIntroduction: Organizational culture is formedvia communication, resolving conflicts, team work and interconnection. The aim of the study was to present the connections between organizational culture and job satisfaction indicators. Methods: A quantitative descriptive approach was used. The study included nursing employees and medical practitioners in six Slovenian hospitals. A 30 per cent quota sample was used, with a response rate of 35.2 % (n = 310). The OrganizationCulture Assessment Instrument (OCAI) (alpha = 0,818) and Index of Work Satisfaction (alpha = 0,921) questionnaires were used. The data was processed with SPSS 20.0 statistical software by using the t-test, single variance analysis, correlation, factor and regression analysis. Results: The greatest total average value among employees of both job groups with regard to organizational culture was the market (x = 28.21) and hierarchy (x = 27.57). Job satisfaction indicators (collaboration, leadership, decision-making, autonomy) can be explained in 20 % of cases with adhocracyorganizational culture (ß = 0.318, p < 0.001), market (ß = 0.219, p < 0.001) and clan (ß = 0.161, p = 0.006). Discussion and conclusion: In Slovenian hospitals, control over work, abiding by the rules and attaining,goals prevails. An overview of the literature reveals the influence of culture on satisfaction. Other factors affecting satisfaction, including stress and abuse of hierarchical power, should be studied. // Uvod: Organizacijska kultura se oblikuje skozi komuniciranje, reševanje konfliktov, timsko delo in medsebojno povezovanje. Namen raziskave je bil prikazati povezavo organizacijske kulture z indikatorji zadovoljstva zaposlenih. Metode: Uporabljen je bil kvantitativni opisni pristop. V raziskavo so bili vključeni zaposleni v zdravstveni negi in medicini v šestih slovenskih bolnišnicah. Oblikovan je bil 30% kvotni vzorec, odzivnost je bila 35,2 % (n = 310). Uporabljena sta bila vprašalnika Organization Culture Assessment Instrument (OCAI) (alfa = 0,818) in Index of Work Satisfaction (alfa = 0,921). Podatki so bili obdelani s statističnim programom SPSS 20.0 z uporabo t-testa, enosmerne analize variance, korelacijske, faktorske in regresijske analize. Rezultati: Skupnanajvečja povprečna vrednost med zaposlenimi obeh poklicnih skupin je pri organizacijski kulturi trg (x = 28,21) in hierarhija (x = 27,57). Indikatorji zadovoljstva zaposlenih (sodelovanje, vodenje, odločanje, avtonomija) se v 20 % lahko pojasnijo z organizacijsko kulturo adhokracija (ß = 0,318, p < 0,001), trg (ß = 0,219, p < 0,001) in skupina (ß = 0,161, p= 0,006). Diskusija in zaključek: V slovenskih bolnišnicah prevladuje nadzor nad delom, upoštevanje pravil, doseganje ciljev. Pregled literature pokaže tudi vpliv organizacijske kulture na zadovoljstvo. Potrebno bi bilo raziskati še druge dejavnike, ki vplivajo na zadovoljstvo, kot sta stres, izkoriščanje moči položaja.
OPOMBEBesedilo v angl. in prevod v slov. // Bibliografija: str. 101-103 // Abstract ; Izvleček
PREDMETNE OZNAKE// vodenje // odločanje // medpoklicno sodelovanje // medicinske sestre // zdravniki // hierarhija // timsko delo // leadership // decision-making // collaboration // nurses and physicians // hierarchy // teamwork
UDK005.3, 614.21
DOI10.14528/snr.2014.48.2.20

izvedba, lastnina in pravice: NUK 2010