Skip Navigation Linksdomov > napredno iskanje > rezultati > izpis
Zapis SUTRS

VRSTA GRADIVAanalitična raven (sestavni del), tekstovno gradivo, tiskano, 1.01 - izvirni znanstveni članek
DRŽAVA IZIDASlovenija
LETO IZIDA2006
JEZIK BESEDILA/IZVIRNIKAslovenski
PISAVAlatinica
AVTORPečjak, Sonja - avtor
ODGOVORNOSTKošir, Katja - avtor
NASLOVPrepričanja učiteljev o branju v povezavi z njihovim delovanjem v razredu in bralno motivacijo učencev
V PUBLIKACIJIVzgoja in izobraževanje. - ISSN 0350-5065. -ǂLetn. ǂ37, ǂšt. ǂ4 (2006), str. 27-33.
KRATKA VSEBINAV študiji smo preučevali prepričanja osnovnošolskih učiteljic o pomembnosti branja in bralnih ciljev nasploh, njihove bralne navade oz. njihov entuziazem za branje ter načine njihovega delovanja v razredu za spodbujanje bralne motivacije učencev. V vzorec je bilo vključenih 61 učiteljic 3. razreda osemletke oz. 4. razreda devetletkein 1073 njihovih učencev. Rezultati so pokazali, da učiteljice štejejo branje in bralne cilje za zelo pomembno veščino za učno uspešnost in osebnirazvoj učencev. Vendar pa med učiteljicami, ki pripisujejo branju večji, intistimi, ki mu pripisujejo manjši pomen, v njihovem delovanju v razredu nismo odkrili razlik. Ravno tako nismo odkrili razlik v praktičnem delovanju med bolj ali manj entuziastičnimi učiteljicami za branje. Edina razlika med njimi se je pokazala v bralni motivaciji učencev, in sicer se učenci bolj entuziastičnih učiteljic dojemajo kot bolj kompetentni pri glasnem branju. Rezultati opozarjajo, da kognitivne spremembe (v prepričanju) pri učiteljih še ne vodijo do vedenjskih sprememb - pri njihovem delovanju v razredu. // In this study we have investigated elementary school teachers' beliefs about the importance of reading and reading goals in general, their reading habits and their enthusiasm, respectively, and their ways of enhancing pupils' reading motivation in theclassroom. 61 teachers of the third grade of eight-year compulsory school and fourth grade of nine-year compulsory school and 1073 their pupils participated in the study. The results show that teachers declare reading and reading goals as a very important skill for pupils' academic achievement and personal development. However, the differences in the classroom activities between teachers who consider reading as more important and those that consider reading as less important are not significant. Likewise, there were no significant differences between more and less enthusiastic teachers in their classroom activities. The only significant difference appeared in pupils' reading motivation; pupils of more enthusiastic teachers perceive themselves as more competent in loud reading. The results of this study indicate that teachers' cognitive changes (in beliefs) do not necessary imply behavioral changes in their acting in the classroom.
OPOMBEBibliografija: str. 32-33
PREDMETNE OZNAKE// branje // bralna pismenost // bralna kultura // bralna vzgoja // motivacija // raziskave // osnovne šole // učitelji
UDK028:159

izvedba, lastnina in pravice: NUK 2010