Skip Navigation Linksdomov > napredno iskanje > rezultati > izpis
Zapis SUTRS

VRSTA GRADIVAanalitična raven (sestavni del), tekstovno gradivo, tiskano, 1.01 - izvirni znanstveni članek
DRŽAVA IZIDASlovenija
LETO IZIDA2008
JEZIK BESEDILA/IZVIRNIKAangleški
PISAVAlatinica
AVTORMeyer, Gitte - avtor
ODGOVORNOSTLund, Anker Brink - avtor
NASLOVInternational language monism and homogenisation of journalism
V PUBLIKACIJIJavnost. - ISSN 1318-3222. - ǂVol. ǂ15, ǂno.ǂ4 (dec. 2008), str. 73-86.
KRATKA VSEBINARazlični jeziki, v katerih so predstavljeni različni mišljenjski okviri in pogledi na dejanskost, nosijo tudi različne zamisli o novinarstvu in o tem, kako ta poklic lahko prispeva k demokraciji. Bližnjica k razumevanju variant novinarstva je lahko proučevanje razumevanj ključnih idej novinarstva v različnih jezikih prek primerjave dveh verzij novinarstva - tradicij reporterja in publicista - v angleščini in nemščini. Sedanja homogenizacija novinarstva, ki temelji na anglo-ameriškem modelu novinarja kot reporterja, ki jo krepi hkratno uveljavljanje angleščine kot dominantnega mednarodnega jezika, zmanjšuje raznovrstnost v novinarstvu in celo predstavlja grožnjo demokratični raznovrstnosti v Evropi. Članek predlaga večji poudarek na znanju jezikov in pojmovni higieni v izobraževanju novinarjev, da bi ohranili raznovrstnost. // Different languages representing different frameworks of thought and perspectives on reality also carry different frameworks of thought on journalism and on how the profession may contribute to democracy. A shortcut to understanding varieties of journalism may be provided by the study of diff erent understandings of journalistic key notions in diff erent languages, by comparing two varieties of journalism -the "reporter" and the "publicist" tradition - in English and German. The current homogenisation of journalism, using the Anglo-American reporter traditions as the model, strengthened by the simultaneous move towards English as the international language, may be seen as a loss of diversity in journalism and even a threat to democratic diversity in Europe. An increased stress on language understanding and conceptual hygiene in the education of journalists is proposed to maintain diversity.
OPOMBEBibliografija: str. 84-86
ELEKTRONLOKACIJA/DOSTOPDostopno tudi na: http://www.javnost-thepublic.org/issue/2008/4/
PREDMETNE OZNAKE// Evropa // večkulturnost // demokracija // množični mediji // novinarstvo // informiranje // obveščanje // objektivnost // jeziki // znanje // jezikovna kultura
UDK070(4):81'271

izvedba, lastnina in pravice: NUK 2010