VRSTA GRADIVA | analitična raven (sestavni del), tekstovno gradivo, tiskano, 1.04 - strokovni članek |
DRŽAVA IZIDA | Slovenija |
LETO IZIDA | 2011 |
JEZIK BESEDILA/IZVIRNIKA | slovenski |
PISAVA | latinica |
AVTOR | Steinbuch, Majda - avtor |
NASLOV | Šolska knjižnica in knjižničar v sistemu = School library and librarian within the system |
V PUBLIKACIJI | Šolska knjižnica. - ISSN 0353-8958. - ǂLetn.ǂ21, ǂšt. ǂ1 (2011), str. 17-25. |
KRATKA VSEBINA | Šolska knjižnica deluje na področju vzgoje in izobraževanja in je tudi del knjižničnega sistema. Zato sta knjižnica in knjižničar opredeljena v obeh zakonih, šolskem in knjižničarskem. Pregled zakonodaje kaže, da so formalni dokumenti za delo šolskih knjižnic znotraj šolskega zakonodajnega področja splošno opredeljeni in predstavljajo dobro osnovo za položaj knjižnice in status knjižničarja v vzgoji in izobraževanju. Knjižničarjeva naloga je, da najde znotraj teh dokumentov ustrezno mesto za uveljavljanje svojega poslanstva. Knjižničarska stroka s strokovnimi priporočili pomaga razvijati šolske knjižnice, da so del knjižničnega sistema. Šolska knjižnica je umeščena na področje dveh ministrstev, kar povzroča težave pri dogovarjanju. Pristojni ministrstvi sene usklajujeta, ustanovitelji šolskih knjižnic ne upoštevajo vselej knjižničarskih strokovnih priporočil. Nujni dejavnik za uspešno izvajanje informacijskega opismenjevanja je knjiyničar z bibliotekarskim znanjem. // School library works in the area of education and is at the same time included in a library system. Therefore school library and school librarianare defined in both school and library laws. Overview of educational legislation shows that formal documents shaping the activities of school libraries in the area of education are loosely formed thus serving as a good foundation regarding the role of library and librarian's status. It isthe task of the librarian to find within these documents a suitable starting point to define and defend his/her mission. Library profession with its professional recommendations and guidelines helps develop school libraries as part of library system. School library is placed under jurisdiction of two ministries which causes problems in co-operation and discussions. The two ministries, which are in charge, do not co-ordinate their activities, and founders of school libraries do not always follow professional library recommendations. Thus the crucial factor for successful teaching of information literacy is the librarian with his/her professional knowledge. |
OPOMBE | Besedilo v slov. // Bibliografija: str. 24-25 // Izvleček ; Abstract |
PREDMETNE OZNAKE | // šolske knjižnice // šolski knjižničarji //šolska zakonodaja // knjižničarska zakonodaja // status // Slovenija |