Skip Navigation Linksdomov > napredno iskanje > rezultati > izpis
Zapis SUTRS

VRSTA GRADIVAanalitična raven (sestavni del), tekstovno gradivo, tiskano, 1.01 - izvirni znanstveni članek
DRŽAVA IZIDASlovenija
LETO IZIDA2009
JEZIK BESEDILA/IZVIRNIKAhrvaški
PISAVAlatinica
DELO IMApublikacija ni ilustrirana
AVTORStričević, Ivanka - avtor
NASLOVKnjižnice za djecu u suvremenoj Europi : interkulturalni pristup u multikulturalnom okruženju
V PUBLIKACIJIKnjižnica. - ISSN 0023-2424. - ǂLetn. ǂ53, ǂšt. ǂ1/2 (jun. 2009), str. 197-207.
KRATKA VSEBINADelo mladinskih knjižnic v sodobni multikulturni informacijski družbi temelji na načelih zagotavljanja dostopado informacij, pismenosti, učenja in kulture za vse. Ena izmed njihovih ključnih nalog je zadovoljiti pravice in potrebe otrok v kompleksnem družbenem kontekstu, ki ga opredeljuje potreba po medkulturnem razumevanju in dialogu. Koncept medkulturnosti ne postavlja v ospredje katere izmed kultur, manjšinjske ali večinjske, temveč njuno sobivanje, razumevanje in izmenjavo. Mladinska knjižnica mora odražati, če hoče zadovoljiti raznovrstne potrebe otrok ne glede na njihovo versko, nacionalno, jezikovnoali kulturno pripadnost, raznolikost skupnosti v kateri deluje. Biti mora vsem odprta in dostopna. Prispevek obravnava načine, na katere lahko mladinske knjižnice, upoštevajoč multikulturnost kot bogastvo, razvijajo medkulturni dialog. Predstavlja konkretne primere storitev in aktivnosti, spomočjo katerih se razvija kulturna občutljivost in pravice manjšinjskih kultur do sobivanja v skupnosti. Opisano je stanje v Republiki Hrvaški, ki kaže na potrebo po permanentnem razvoju knjižničnih storitev za vse kategorije prebivalstva, ki tvorijo multikulturno družbo in skupnost. // Intoday's global information and multicultural society children's libraries focus on the basic principles of information access, literacy, learning andculture for all people. One of their basic roles is to advocate for the children's rights and needs in a complex society, defined by the need for intercultural understanding and dialogue. The concept of multiculturality does not place stress on any culture, either minority or majority, it is infavourof their coexistence, understanding and interchange. The children's library is supposed to respond to different needs of all children irrespective of their religion nationality and culture. Thus, it has to reflect the diversity of its environment and to be open and accessible to all. The paper deals with the ways in which children's library may develop the intercultural dialogue, considering multiculturality as welfare. Examples of services and activities which develop cultural sensibility and ensure the rights of minority cultures, necessary for their coexistence aredescribed. The situation in the Republic of Croatia is given expressing theneed for complex work on the development of library services for all categories of the multicultural society.
OPOMBEBibliografija: str. 206-207
ELEKTRONLOKACIJA/DOSTOPDostopno tudi na: http://revija-knjiznica.zbds-zveza.si/Izvodi/K0912/Stricevic.pdf
PREDMETNE OZNAKE// mladinske knjižnice // multikulturnost // Hrvaška
UDK027.625(4:497.5)

izvedba, lastnina in pravice: NUK 2010