VRSTA GRADIVA | analitična raven (sestavni del), tekstovno gradivo, tiskano, 1.01 - izvirni znanstveni članek |
DRŽAVA IZIDA | Slovenija |
LETO IZIDA | 2005 |
JEZIK BESEDILA/IZVIRNIKA | slovenski |
PISAVA | latinica |
AVTOR | Tomanić Trivundža, Ilija - avtor |
NASLOV | Vizualni simbolizem ali besedilni komentar: odstopanje od in preseganje realistične reprezentacije v rabi novinarske fotografije |
V PUBLIKACIJI | Teorija in praksa. - ISSN 0040-3598. - ǂLetn. ǂ42, ǂšt. ǂ2/3 (apr./jun. 2005), str. 439-456. |
KRATKA VSEBINA | Vloga novinarske fotografije v dnevnem tisku temelji na hkratnem sprejemanju vloge fotoreporterja kot nevtralnega opazovalca dogodkov in fotografije kot dokaza prikazovanega. Vendar se uporaba fotografske podobe pogosto oddalji od tega izvornega ideala (in ideologije) nevtralnega, informativnega prikazovanja stvarnosti v njeno interpretacijo skozi dimenzijo same podobe (fotografij) ni skozi dimenzijo teksta (spremnega besedila). Podoba-tekst z močnim interpretativnim dominantno zakodiranim sporočilom lahko pomensko okviri ali zavaja percepcijo bralcev o naravi dogodka, hkrati pa pomeni kršitev profesionalnein tudi zakonsko določene norme ločevanja interpretativnih od informativnihsporočil. Skozi analizo uporabe podobe-teksta v časniku Delo z metodo analize vsebine avtor ugotavlja pogostost in načine preseganja ali odstopanja od prakse realistične reprezentacije, hkrati pa obsega analiza tudi preliminaren opis tovrstnih trendov v Delu skozi primerjavo uporabe novinarske fotografije leta 1994 in leta 2004. // The role of press photography in daily press is based on simultaneous acceptation of the roleof photojournalist as neutral observer of the events and photography as theproof of depicted. However the uses of photojournalistic image-text often departs from this ideal (and ideology) of neutral, informative presentationof events into their interpretation, which can be achieved either through the nature of image or through the use of text.Such images bear strong dominantly encoded message that can frame or mislead the perception of readers about the nature of the event and represent the violation of professional as well as legal norms of separating informativeand interpretative messages in the press. Through textual analysis of image-text use in Slovene daily paper Delo, author presents the frequency and methods of deviations from and contesting of practice of photographic realism as well as offers a preliminary comparison of Delo's use of press photography in 1994 and in 2004. |
OPOMBE | Bibliografija: str. 454-456 // Summary |
PREDMETNE OZNAKE | Vizualizacija // Visualization // Simbolizem // Symbolism // Komentar // Commentary // Novinarstvo // Journalism // Fotografija // Photography // Časniki // Newspapers // Slovenija |
PREDMETNE OZNAKE | // novinarstvo // novinarska fotografija // vizualni simbolizem // Delo (periodična publikacija) // analize |
UDK | 070:316.7 |