Skip Navigation Linksdomov > napredno iskanje > rezultati > izpis
Zapis SUTRS

VRSTA GRADIVAanalitična raven (sestavni del), tekstovno gradivo, tiskano, 1.01 - izvirni znanstveni članek
DRŽAVA IZIDASlovenija
LETO IZIDA2011
JEZIK BESEDILA/IZVIRNIKAslovenski
PISAVAlatinica
DELO IMApublikacija ni ilustrirana
AVTORPodlesek, Anja - avtor
ODGOVORNOSTPuklek Levpušček, Melita - avtor
NASLOVNekateri individualni in socialni napovedniki bralnih dosežkov slovenskih dijakov v raziskavi PISA 2009
V PUBLIKACIJIŠolsko polje. - ISSN 1581-6036.. - ǂLetn. ǂ22, ǂšt. ǂ5/6 (2011), str. 89-108, 221-222.
KRATKA VSEBINAV članku je predstavljen napovedni model, s katerim smo pojasnjevali bralne dosežke slovenskih dijakov v raziskavi PISA2009 z izbranimi individualnimi napovedniki ter napovedniki družinskega in učnega okolja. Iz izvorne baze podatkov smo v obravnavani vzorec vključili dijake prvih letnikov štirih srednješolskih izobraževalnih programov (n = 4250). Pri analizi povezav med napovedniki in bralnim dosežkom smo uporabili dvonivojske linearne modele. Individualni in socialni napovednikiso pojasnili približno 8 % celotne variance dosežkov dijakov. Ko smo v model dodatno vstavili še izobraževalni program, pa so prediktorji skupaj pojasnili 60 % celotne variance. Višje bralne dosežke smo našli pri dekletih, dijakih z višjim socialnoekonomskim položajem in tistih, ki se doma pogovarjajo v slovenščini, se bolj zanimajo zabranje, v večji meri zaznavajo učiteljevo spodbudo pri bralnih aktivnostih, pri branju pogostejeuporabljajo metakognitivne strategije in interpretirajo literarna besedila ter pogosteje berejo na spletu. // The paper presents the predictive model of reading achievement of Slovene upper secondary-school students in PISA 2009. It includes selected predictors at an individual level and predictorsof family and learning environment. From the original database, first-year students from four types of upper-secondary school programs (n = 4250) wereselected into our sample. We used two-level linear models to analyse the relation between the predictors and reading achievement. Individual and social predictors explained about 8% of the total variance in reading achievement. When the type of the upper-secondary school program was additionally entered into the model, the predictors explained 60% of the total variance. Higher reading achievements were found in girls, students with higher socio-economic status, and in those who speak Slovene at home, have higher interest in reading, perceive higher teacher's stimulation of students' reading engagement, and use metacognitive strategies in reading, interpret literary texts and read online more frequently.
OPOMBEBibliografija: str. 106-108 // Povzetek ; Abstract
ELEKTRONLOKACIJA/DOSTOPDostopno tudi na: http://www.pei.si/Sifranti/StaticPage.aspx?id=115
OSTALI NASLOVISome individual and social predictors of Slovene students' reading achievements in PISA 2009
PREDMETNE OZNAKE// vzgoja in izobraževanje // PISA 2009 // dijaki // bralna pismenost // bralnost // branje // psihosocialni dejavniki// Slovenija // raziskave // education // PISA 2009 // high-school students// reading literacy // psychosocial factors // predictors // multilevel linear models // Slovenia
UDK37.091.26:028, 028:37.091.26, 37.015.31:028
DRUGE KLASIFIKACIJE3530, 3550, 5-100 CC-APA

izvedba, lastnina in pravice: NUK 2010