Skip Navigation Linksdomov > napredno iskanje > rezultati > izpis
Zapis SUTRS

VRSTA GRADIVAanalitična raven (sestavni del), tekstovno gradivo, tiskano, 1.01 - izvirni znanstveni članek
DRŽAVA IZIDASlovenija
LETO IZIDA2004
JEZIK BESEDILA/IZVIRNIKAslovenski
PISAVAlatinica
AVTORLuthar, Breda - avtor
NASLOVLjudstvo: uporaba anket javnega mnenja v novinarstvu
V PUBLIKACIJITeorija in praksa. - ISSN 0040-3598. - ǂLetn. ǂ41, ǂšt. ǂ3/4 (maj-avg. 2004), str. 663-677.
KRATKA VSEBINAČlanek obravnava uporabo anket javnega mnenja v slovenskem novinarstvu. Dokazuje, kako utrjevanje te kulturne oblike (anketa-dogodek) v sodobnem "informativnem" novinarstvu v devetdesetih letih po eni strani vpliva na proizvodnjo novic, po drugi strani pa se proizvodnja rezultatov anket ujema s fenomenologijo novinarske prakse, npr.z njeno zahtevo po dogodkopolnosti, s proizvodnjo novosti - psevdodogodkov,z zahtevo po faktualnosti in ritualiziranem dokazovanju objektivnosti s citiranjem. Avtorica meni, da empirično domnevno neizpodbitna dejstva rezultatov anket, ki se enačijo z javnim mnenjem, lahko služijo kot učinkovito sredstvo legitimiranja posebne partikularne politične vizije, saj se zdi, da izražajo konsenz, ki ponavadi ni nič drugega kot reprodukcija dominantnega medijskega oz. političnega diskurza. Javno mnenjeje rezultat javnega diskurza o mnenju javnosti, saj mnenja in stališča, ki jih ankete merijo, ne izvira iz zasebnega izkustva "respondentov", temveč iz diskurzivne kulture, katere del so "respondenti". Z nadomeščanjem razpravljanja o zadevah na objavljanje anket javnega mnenja in z redukcijo javnega mnenja na končni in fiksirani numerični podatek, novinarstvo onemogoča "produkcijo" argumentov in alternativnih vizij ter z ustvarjanjemfikcije o "slovenski javnosti" prikriva razredno in kulturno razdeljenost družbe. // The article deals with the use of public opinion polls in Slovenian journalism. It gives proof of how consolidation of such cultural form (poll as event) in a modern "informative" journalism in the 1990s on the one hand influences the production of news, while on the other the production of poll results corresponds to the phenomenology of journalisticpractice, e.g. with its demand for eventfulness, with the production of news - pseudoevents, with the demand for factuality and ritualised argumentation of objectivity by citing. The authoress believes that empirically supposedly incontestable facts of poll results that are equatedwith the public opinion, may serve as an effective means of legitimising a special particular political vision, since it seems that they express a consensus, which is usually nothing else than a reproduction of the dominant media or political discourse. Public opinion is a result of publicdiscourse on public opinion because opinions andviews measured by the pollsdo not originate from private experience of the "respondent" but from the discursive culture that "respondents" are part of. By replacing a mediated public discussion by publication of public opinion polls and by reducing ofpublic opinion on final and fixated numerical data, journalism makes formation of arguments and alternative visions impossible. By creating a fiction on "Slovene public" as articulated by opinion polls it conceals cultural and class differences within the society.
OPOMBEBibliografija: str. 677
OSTALI NASLOVIPEOPLE: THE USE OF PUBLIC OPINION POLLS IN JOURNALISM
PREDMETNE OZNAKEJavno mnenje // Public opinion // Ankete // Opinion polls // Novinarstvo // Journalism // Novice // News // Demokracija// Democracy
PREDMETNE OZNAKE// novinarstvo // demokracija // javnost // javno mnenje // ankete
UDK070:316.6/.7, 316.653, 316.77

izvedba, lastnina in pravice: NUK 2010