Skip Navigation Linksdomov > napredno iskanje > rezultati > izpis
Zapis SUTRS

VRSTA GRADIVAanalitična raven (sestavni del), tekstovno gradivo, tiskano, 1.01 - izvirni znanstveni članek
DRŽAVA IZIDASlovenija
LETO IZIDA2006
JEZIK BESEDILA/IZVIRNIKAslovenski
PISAVAlatinica
AVTORKraljič, Maja - avtor
ODGOVORNOSTMaver, Jasna - avtor
NASLOVUvajanje samopostrežne izposoje in odziv uporabnikov
V PUBLIKACIJIKnjižnica. - ISSN 0023-2424. - ǂLetn. ǂ50, ǂšt. ǂ3 (okt. 2006), str. 85-104.
KRATKA VSEBINASlovenske knjižnice so knjigomate, naprave za samopostrežno izposojo, ki uporabniku omogočajo izposojo in vračanje gradiva brez pomoči knjižničarja, začele uvajati v letu 2000 in v naslednjih petih letih je bilo z njimi opremljenih že šestnajst knjižnic povsej Sloveniji. Primerjava s knjižnicami iz Avstralije, Velike Britanije inskandinavskih držav je v več slovenskih splošnih knjižnicah pokazala nizek delež uporabe samopostrežne izposoje v primerjavi s klasično. Raziskava, izvedena v Knjižnici Prežihov Voranc v Ljubljani v začetku leta 2005, je iskala razloge za relativno slab odziv uporabnikov in s svojimi izsledki ponudila nekatere rešitve, ki bi spodbudile uporabnike k samopostrežni izposoji in vračanju gradiva. Poudarjeno je načrtovanje uvajanja samopostrežne izposoje in vračanja knjižnega gradiva, ki bi temeljilo na prednostih knjigomata in zmanjševanju števila knjižničnih pravil in postopkov, ki uporabnike pri samopostrežni izposoji omejujejo. Doseganje večjih deležev izposoj in vračil s knjigomatom bi pripomoglo k boljši izkoriščenosti knjigomata in posledično hitreje povrnilo investicijo vanj. // Since the year 2000 more than fifteen Slovenian libraries have enabled their users to issue and return library material by themselves. Comparison with Australian, UK and Scandinavian libraries has shown significantly low usage rates of self-service units in several Slovenian public libraries. Research, conducted in public library Knjižnica Prežihov Voranc, Ljubljana,in January 2005, had tried to identify reasons for relatively low usage of self-service unit and suggested several solutions that would encourage library patrons to use self-service unit more often. Article focuses on self-service promotion strategy based on advantages of self-issue unit, andat the same time questions library policies and procedures that may discourage users from using it. More frequent usage of self-issue unit would increase its utilization rate and therefore return library's investment faster.
OPOMBEBibliografija: str. 103-104 // Opombe z bibliografijo
ELEKTRONLOKACIJA/DOSTOPDostopno tudi na: http://revija-knjiznica.zbds-zveza.si/Izvodi/K0603/kraljic.pdf
PREDMETNE OZNAKE// knjižnično gradivo // samopostrežna izposoja // avtomatizacija // knjigomati // uporabniki // knjižnice // Slovenija
UDK024.6:

izvedba, lastnina in pravice: NUK 2010