Skip Navigation Linksdomov > napredno iskanje > rezultati > izpis
Zapis SUTRS

VRSTA GRADIVAanalitična raven (sestavni del), tekstovno gradivo, tiskano, 1.04 - strokovni članek
DRŽAVA IZIDASlovenija
LETO IZIDA2005
JEZIK BESEDILA/IZVIRNIKAslovenski
PISAVAlatinica
AVTORPivec, Franci - avtor
NASLOVNetgeneracija in prihodnost knjižnic
V PUBLIKACIJIOrganizacija znanja. - ISSN 1580-979X. - ǂLetn. ǂ10, ǂzv. ǂ4 (2005), str. 287-294.
KRATKA VSEBINANetgeneracija, rojena po letu 1982, je nasledila predhodne tipične generacije (generacija X, povojno generacijo, starejšo generacijo) in se od njih razlikuje po tem, da raste skupaj z osebnimi računalniki in internetom. V povezavi z IKT je razvila drugačne navade in "nadbesedilno pamet". Njihov odnos do tehnologije je organski in jo jemljejo kot normalno sestavino življenjskega okolja. "Infosfera" je za njih nedeljiva in globalna ter ne pristajajo več na ločena informacijska okolja šole, knjižnice, zabave... Dominantne institucije se izogibajo soočenju z drugačnostjo netgeneracije. To še posebej velja za šolo, zato sevse več ljudi poslužuje novih načinov učenja, ki jih omogoča splet. Če šolstvo ne bo sprejelo bistveno spremenjenega socialno-tehnološkega konteksta netgeneracije, se knjižnice ne smejo ravnati po njegovem zgledu, ampak se morajo postaviti na stran netgeneracije. V povračilo bodo dobile močnega zagovornika inovacijskih procesov v knjižničarstvu. Na tej osnovi bo netgeneracija verjetni nosilec renesanse knjižnic v prihodnjem obdobju. // Netgeneration is the generation born after 1982, which succeeded previous typical generations, such as the X generation, post-WW2 generation, pre-WW2 generation. It differs from other generations in that it has been growing up with computers and the Internet. As regards ICT, themembres of the netgeneration have developed different habits and "hypertextmind", their attitude towards technology is organic and for them the technology is a common part of the life environment. They see "infosphere" undivided and global and they opose the idea of different information environments, e.g. at school, in libraries, in entertainment, etc. Dominantinstitutions avoid confronting the dissimilarity of the netgeneration. As this, in particular, applies for schools, more and more people use new learning methods offered on the web. Should schools refuse to accept substantially changed social and technological context of the netgeneration, libraries should not follow their example but instead side with the netgeneration. In return, they will get a strong advocator of innovative library services. On this basis the netgeneration will most probably be regarded as the carrier of the renaissance of the future of libraries.
OPOMBEReferat s konference COBISS 2005 (Maribor, 9.-10. nov.) // Bibliografija: str. 293-294
ELEKTRONLOKACIJA/DOSTOPDostopno tudi na: http://home.izum.si/cobiss/oz/2005_4/html/clanek_20.html
PREDMETNE OZNAKE// netgeneracija // učenje // knjižnice // avtomatizacija // digitalizacija
UDK02:004

izvedba, lastnina in pravice: NUK 2010