Skip Navigation Linksdomov > napredno iskanje > rezultati > izpis
Zapis SUTRS

VRSTA GRADIVAanalitična raven (sestavni del), tekstovno gradivo, tiskano, 1.04 - strokovni članek
DRŽAVA IZIDASlovenija
LETO IZIDA2009
JEZIK BESEDILA/IZVIRNIKAslovenski
PISAVAlatinica
AVTORVučko, Tatjana - avtor
ODGOVORNOSTŠauperl, Alenka - avtor // Zabukovec, Vlasta -avtor
NASLOVKompetence šolskega knjižničarja z vidika ravnateljev osnovnih in srednjih šol = Competences of school librarians from the perspective of principals of primary and secondary schools
V PUBLIKACIJIŠolska knjižnica. - ISSN 0353-8958. - ǂLetn.ǂ19, ǂšt. ǂ1 (2009), str. 4-14.
KRATKA VSEBINAVsako kompetenco tvorijo znanje, stališča in veščine. Poleg tega jo še sestavljajo pridobljene izkušnje, posameznikove vrednote in motivacija. Od šolskih knjižničarjev se pričakuje, da so dobro usposobljeni, visoko motivirani, strokovno izobraženi in da posedujejo pedagoško-didaktična znanja. Ker so šolski knjižničarji seznanjeni s svojimi nalogami, manj pa s tem, kaj od njih pričakujejo ravnatelji osnovnih in srednjih šol, nas je zanimalo, katere kompetence so pomembne ravnateljem osnovnih in srednjih šol, ko zaposlujejo nove knjižničarje. Zato smo januarja 2007 poslali naključno izbranim 111 ravnateljem osnovnih šol in 32 ravnateljem srednjih šol anketne vprašalnike, v katerih smo jih povprašali, kakšne kompetence pričakujejo od šolskih knjižničarjev. Ravnateljem osnovnih in srednjih šol so najpomembnejše naslednje kompetencešolskih knjižničarjev: strokovno znanje, komunikacijske spretnosti, razgledanost, sposobnost timskega dela, pismenost, vestnost, poštenost, etičnost, samostojnost in neodvisnost pri delu, znanje za uporabo knjižničnih računalniških programov. Manj pomembne kompetence šolskega knjižničarja pa so jim: zavzetost za stalno učenje, organiziranje lastnega dela in časa, znanje jezikov, ročne spretnosti, navdušenje za delo, sposobnost obvladovanja sprememb, računalniško oblikovanje in menedžerske sposobnosti. Z raziskavo smo ugotovili, da so ravnatelji osnovnih in srednjih šol enotnega mnenja glede najpomembnejših in najmanj pomembnih kompetenc šolskega knjižničarja. Kot najboljši način za prepoznavanje ustreznosti kandidata so ocenili osebni pogovor in poskusno dobo. // Each competence is comprised of knowledge, viewpoints and skills. In addition, it consists of acquired experiences, individual's values and motivation. School librarians are expected to be well qualified, highly motivated, knowledgeable, professional and additionnaly qualified in the areasof pedagogy and methodics of teaching. Since school librarians are well acquainted with their tasks, but know less about what the principals of primary and secondary schools expect from them, we wanted to find out whichcompetences are important to these principals when they employ new library staff. In January 2007 we sent questionaries to randomly chosen principals of 111 primary and 32 secondary schools. We asked them which competences they expect from school librarians. To the principals most important competences were expert knowledge, communication skills, versedness, capability of team work, literacy, conscientiousness, honesty, ethics, independence in work tasks, and knowledge of computer software. Among less important competences were eagerness for continuous education, organizationof work and time, hand skills, enthusiasm, capability of handling change, computer design, and managerial skills. The research showed that the opinions of the principals of primary and secondary schools regarding most and least important competences of school librarians are uniform. They alsobelieve that the best ways to recognize the appropriateness of a candidate are a personal interview and a trial period.
OPOMBEBesedilo v slov. // Bibliografija: str. 14
PREDMETNE OZNAKE// kompetence // bibliotekarji // šolske knjižnice // šolski knjižničarji // osnovne šole // srednje šole

izvedba, lastnina in pravice: NUK 2010