Skip Navigation Linksdomov > napredno iskanje > rezultati > izpis
Zapis SUTRS

VRSTA GRADIVAanalitična raven (sestavni del), tekstovno gradivo, tiskano, 1.04 - strokovni članek
DRŽAVA IZIDASlovenija
LETO IZIDA2007
JEZIK BESEDILA/IZVIRNIKAslovenski
PISAVAlatinica
AVTORPivec, Franci - avtor
NASLOVKnjižnice in večkulturnost : na pragu Evropskega leta medkulturnega dialoga
V PUBLIKACIJIŠolska knjižnica. - ISSN 0353-8958. - ǂLetn.ǂ17, ǂšt. ǂ3/4 (2007), str. 118-122.
KRATKA VSEBINAEvropsko leto medkulturnega dialoga je napovedvečjega upoštevanja kulture v EU. Večkulturnost je bistvena značilnost družbe 21. stoletja. Na njej temeljijo optimistične napovedi evropskega razvoja v Lizbonski strategiji. Upoštevati jo mora vizija izobraževanja za začeto stoletje, v katerem se bo treba naučiti živeti skupaj. Jezik je težavno sredstvo medkulturne komunikacije, zato je treba v večji meri izkoristiti večpredstavnost. Medkulturno izobraževanje je oblika moralne vzgoje, kar zaostruje etično odgovornost pedagoških delavcev. Za jutrišnji svet je potrebna medkulturna kompetenca. IFLA si že več desetletij prizadeva za večkulturne knjižnice in nidopustno še naprej odlašati s projekti za njihovo vzpostavitev. Kulturne spremembe, ki jih živimo, so usodnejše od klimatskih sprememb, ki nas tako skrbijo. Večkulturnost je imperativ za vse vrste knjižnic, kar je izhodišče "Manifesta o večkulturnihknjižnicah". Večkulturnost je treba tudi sprejeti kot osnovo poklicnega formiranja knjižničarjev. Mnogi razlogi govorijo, da se morajo medkulturnemu dialogu še posebej posvetiti šolske knjižnice, za kar jimje treba zagotoviti tudi potrebne pogoje. Strošek zanje je zanemarljiv v primerjavi s škodo, ki nastane s spopadom ali razkrojem kultur. // EuropeanYear of Intercultural Dialogue is an announcement of greater consideration of culture in the EU. Multiculturality is an essential characteristics of the 21st century society and the base for the optimistic prognoses of European development within the Lisbon strategy It must be considered in the vision of education for the century which has just started and in whichwe will have to learn to live together. Language is a difficult means of intercultural communication, and thus multimedia should be utilized more. Intercultural education is a form of moral education and as such it increases ethical responsibility of teachers. For tomorrow's world intercultural competence is necessary. IFLA has for decades strived for multicultural libraries and further delays in these projects are not acceptable. Cultural changes which are a part of our lives are more fatal thanclimate changes which we all so worry about. Multiculturality is an imperativ for all types of libraries and this is the basis for the Multicultural Library Manifesto. Multiculturality must also be accepted as a foundation for librarians' professionalism. There are many reasons why especially school libraries must give attention to intercultural dialogue and for this they nedd to have adequate conditions. The costs for these arenegligible comparing to the damage caused by collision or decomposition of cultures.
OPOMBEBibliografija: str. 121-122
PREDMETNE OZNAKE// šolske knjižnice // medkulturno sodelovanje // medkulturno izobraževanje

izvedba, lastnina in pravice: NUK 2010