KRATKA VSEBINA | Vsak bralec besedilo razume drugače in enkratno. Bralni klubi so priložnost, da učenci izrazijo svoje mnenje o besedilih. Pogovor nas povezuje, ob tem se spoznavamo. Pogovor ni mogoč, čeučenci ne čutijo, da jih sprejemamo in spoštujemo njihov besedilni svet. V prispevku je opisano, kako lahko učence motiviramo za branje in kaj ob branju mladinskih del spoznavamo odrasli. Učenci potrebujejo razumevajočegasogovornika, knjižničar tako pogosto opravlja tudi vlogo svetovalnega delavca. Ko pripravljamo načrt za branje v bralnih klubih, se vprašajmo predvsem, katere teme zanimajo naše bralce in katere knjige na to temo imamo. Izbirajmo kakovostna besedila, ob katerih imajo učenci občutek, da so namenjena njim, da govorijo o svetu, ki jim je blizu, in o vrednotah, kiv času odraščanja vznemirjajo tudi njih. Predmet literature so vsa človeškadoživetja, v knjigah so opisani odnosi med ljudmi, v njih je skrit odgovor na vprašanja, kdo sem jaz, in to je pri mladih in starejših pomembna motivacija za branje leposlovja. |