Skip Navigation Linksdomov > napredno iskanje > rezultati > izpis
Zapis SUTRS

VRSTA GRADIVAanalitična raven (sestavni del), tekstovno gradivo, tiskano, 1.04 - strokovni članek
DRŽAVA IZIDASlovenija
LETO IZIDA2005
JEZIK BESEDILA/IZVIRNIKAslovenski
PISAVAlatinica
AVTORZabukovec, Vlasta - avtor
ODGOVORNOSTŽugelj, Urška - avtor
NASLOVPedagoška vloga šolskih knjižničarjev. ǂDel ǂ2, Teorije učenja in spodbujanje motivacije učencev
V PUBLIKACIJIŠolska knjižnica. - ISSN 0353-8958. - ǂLetn.ǂ15, ǂšt. ǂ3/4 (dec. 2005), str. 70-75.
KRATKA VSEBINAŠolski knjižničar v svoji vlogi učitelja potrebuje mnoga pedagoška znanja. Poleg poznavanja principov učenja se srečuje tudi s problematiko spodbujanja motivacije učencev. V prispevku predstavljava različne teorije učenja, ki lahko vodijo delo knjižničarja inkot take določajo njegove metode poučevanja in dela z učenci. Učenje lahko namreč razumemo kot 1) sprejemanje, shranjevanje in reprodukcijo znanja 2) pridobivanje spretnosti 3) aktivno konstrukcijo pomena ali kot 4) celovito osebnostno rast. Nadalje so različni pogledi na učenje osvetljeni z vidika konstruktivizma, ki poudarja vlogo učenca pri konstruiranju lastnega znanja. Kako uspešni bodo učenci pri usvajanju znanj, ki jim jih podaja knjižničar, pa je med drugim odvisno tudi od njihove motiviranosti za pridobivanje knjižničnih informacijskih znanj. Rezultati raziskav kazejo, da so učno uspešnejši tisti učenci, ki so za šolsko delo notranje motivirani. V drugem delu prispevka tako predstavljava nekoliko prirejen model motivacijskega načrtovanja, ki sledi načelom konstruktivizma in je knjižničarju lahko v pomoč pri načrtovanju dela z učenci.
OPOMBEBibliografija: str. 75
PREDMETNE OZNAKE// šolski knjižničarji // šolske knjižnice //učenci // učenje // motivacija // konstruktivizem

izvedba, lastnina in pravice: NUK 2010