Skip Navigation Linksdomov > napredno iskanje > rezultati > izpis
Zapis SUTRS

VRSTA GRADIVAanalitična raven (sestavni del), tekstovno gradivo, tiskano, 1.01 - izvirni znanstveni članek
DRŽAVA IZIDASlovenija
LETO IZIDA2008
JEZIK BESEDILA/IZVIRNIKAslovenski
PISAVAlatinica
DELO IMApublikacija ni ilustrirana
AVTORPečjak, Sonja - avtor
ODGOVORNOSTAjdišek, Neža - avtor
NASLOVRazlike v bralnem razumevanju različnih besedil med učenci in učenkami v osnovni šoli
V PUBLIKACIJIVzgoja in izobraževanje. - ISSN 0350-5065. -ǂLetn. ǂ39, ǂšt. ǂ2 (2008), str. 31-41.
KRATKA VSEBINAČlanek prikazuje del rezultatov širše raziskave o bralni pismenosti 470 slovenskih učencev 5. in 9. razreda osnovne šole (205 petošolcev in 265 učencev devetošolcev). Razultati raziskave so pokazali na statistično pomembno povezanost bralnega razumevanja razlagalnih in pripovednih besedil z oceno branja, oceno maternega jezika in splošnega učnega uspeha. Nadalje smo ugotovili pomembneralike v bralnem razumevanju med razredom: učenci devetega razreda so boljerazumeli razlagalno, učenci petega razreda pa pripovedno besedilo. Rezultati so tudi pokazali, da motivacijsko-emocionalni dejavniki (subjektivna ocena težavnosti in zanimivosti besedila ter počutja ob branju) pomembno delujejo na bralno razumevanje učencev pri branju obeh vrst besedil. Izpostavljene so pedagoške implikacije dobljenih rezultatov. // The article presents a part of results from a broader study of reading literacy among 470 Slovenian fifth and ninth grade primary school students (205 fifth graders and 256 ninth graders). Results indicate statistically significant correlation between reading comprehension of exploratory and narrative texts and reading grade, mother tongue grade, and general school achievement. Further, we found significant differences in reading literacy between grades: ninth grade students' comprehension of exploratory text is better that by fifth grade students, while the latter comprehend narrative texts better. Resluts also showed that motivational - emotional factors (subjective perception of difficulty, interest and mood during reading) significantly influence students' reading comprehension of both types of texts. Finally, educational implications of results are discussed.
OPOMBEBibliografija: str. 39-41 // Povzetek ; Summary
PREDMETNE OZNAKE// branje // bralna pismenost // osnovne šole// motivacija // učenci // bralno razumevanje
UDK028:159.9, 37.015.3

izvedba, lastnina in pravice: NUK 2010