Skip Navigation Linksdomov > napredno iskanje > rezultati > izpis
Zapis SUTRS

VRSTA GRADIVAanalitična raven (sestavni del), tekstovno gradivo, tiskano, 1.04 - strokovni članek
DRŽAVA IZIDASlovenija
LETO IZIDA2007
JEZIK BESEDILA/IZVIRNIKAangleški, slovenski
PISAVAlatinica
AVTORSemolič, Brane - avtor
ODGOVORNOSTŠostar, Adolf - avtor
NASLOVMrežne organizacije - novi vzorec 21. stoletja= Network organizations - a new paradigm of the 21st century
V PUBLIKACIJIStrojniški vestnik. - ISSN 0039-2480. - ǂLetn. ǂ53, ǂšt. ǂ3 (2007), str. 193-211.
KRATKA VSEBINAGlobalizacija in hiter tehnološki razvoj terjajo, da organizacije razvijajo konkurenčnost na svetovni ravni. To je velik problem, predvsem za majhna in srednje velika podjetja, ki imajo omejeno razpoložljivost virov: to so ljudje,denar, razvojno-proizvodne zmogljivosti ali znanje. Zaradi tega je nujno, da se osredotočijo (specializirajo) na izbrana področja poslovnih dejavnosti, kjer imajo moznost razvijanja in doseganja svetovne konkurenčne zmožnosti. Preostale izdelke ali storitve, ki so potrebni za opravljanje sedanje ali načrtovane poslovne dejavnosti, pa poiščejo zunaj lastne organizacije, na svetovnem trgu. Splosno lahko rečemo, da tehnološko napredna podjetja iz razvitih drzav iščejo v večini primerov proizvodne partnerje s ceneno delovno silo za opravljanje dejavnosti z nižjo stopnjo dodane vrednosti. Organizacije iztehnološko manj razvitih regij pa velikokrat isčejo poslovne partnerje za razvoj in prenos novih tehnologij v prakso lastnih podjetij. Seveda je v primeru organizacij iz razvitih in manj razvitih držav ter regij mogočih veè motivov za iskanje poslovnih partnerjev zunaj lastne organizacije. Predvsem gre za tiste organizacije, ki se želijo razvijati s stalnim prenavljanjem na vseh področjih poslovanja. Pri tem se organizacije soočajos potrebo, da na novo opredelijo organizacijo in organiziranost svojega poslovanja. Zamisli, ki jih teorija ponuja, izhajajo iz teorije mrežne organizacije, projektnega vodenja in poslovnih grozdov. // Globalization and rapid technological advances require organizations to develop competitively at the world level. This poses great problems, particularly for small and medium-sized companies, which have limited resources in termsof personnel, money, development, production capacities andk nowledge. Therefore, it is very necessary for them to focus on selected areas of business activities where they are likely to develop competitiveness on theworld market. Other products or services required to perform their current or anticipated business activities can be procured outside their own organization in the open market. Generally speaking, the technologically developed companies from developed countries in most cases try to find production partners with cheap manpower to perform their activities with lower added value. The organizations from technologically less-developed regions try to find the business partners for the development and transfer of new technologies into practice in their own companies. Of course, for the organizations from developed and less-developed countries and regions there can be several reasons why they try to find business partners outsidetheir own organization. Here, we are concerned with the organizations wanting to develop by constantly innovating in all areas of their business activities. Organizations also face the need to redefine the way they set up their business activities. The concepts, offered by theory, issue from the theory of network organization, project management and industrial clusters.
OPOMBEBibliografija: str. 210-211
PREDMETNE OZNAKE// podjetja // organizacija dela // združevanje // povezovanje // sodelovanje // specializacija // projektno vodenje
UDK005.7

izvedba, lastnina in pravice: NUK 2010