Skip Navigation Linksdomov > napredno iskanje > rezultati > izpis
Zapis SUTRS

VRSTA GRADIVAanalitična raven (sestavni del), tekstovno gradivo, tiskano, 1.04 - strokovni članek
DRŽAVA IZIDASlovenija
LETO IZIDA2003
JEZIK BESEDILA/IZVIRNIKAslovenski
PISAVAlatinica
AVTORČančer, Vesna - avtor
ODGOVORNOSTKnez-Riedl, Jožica - avtor // Podgornik, Rok -avtor
NASLOVPresojanje bonitete poslovnih partnerjev z metodologijo AHP
V PUBLIKACIJINaše gospodarstvo. - ISSN 0547-3101. - ǂLetn. ǂ49, ǂšt. ǂ3/4 (2003), str. 286-301.
KRATKA VSEBINAPodjetja so prisiljena izbirati svoje poslovnepartnerje. V pomoč jim je poznavanje njihove bonitete. Zardai tega so postale t. i. zunanje ocene bonitete podjetja (eksterni ratingi) zelo iskane informacije. Hkrati pa vse več podjetij ocenjuje svoje partnerje, predvsem v primeru kratkoročnega odločanja. Za t. i. interni rating so v rabi različne metode. Za presojanje bonitete, ki je zelo kompleksen globalni cilj, je primerno uporabiti metode za odločanje po več kriterijih hkrati, pri čemer upoštevamo tako kvantitativne kot tudi kvalitativne kriterije. V članku predstavljamo uporabo metode analitični hierarhični proces (AHP) za izbiranje poslovnih partnerjev podjetja. Metodo ponazarjamos praktičnim primerom slovenskega podjetja, ki presoja boniteto svojih poslovnih partnerjev - alternativ. Pri strukturiranju problema upoštevamo sodbe menedžerjev in strokovnjakov. Posebno pozornost namenjamo opredelitvikriterijev, presojanju njihove pomembnosti in ustreznemu načinu sinteze. Predlagamo tudi nekatere nadaljnje možnosti razvoja in uporabe predstavljene metode. // Enterprises are forced to make choices about theirbusiness relationships. In spite of the increasing number of rating agencies that provide credit reports or credit information, a firm shoul becapable of assessing its business partners by itself, too. As the evaluation of creditworthiness is a very complex goal, multi-criteria decision-making methods should be applied where both quantitative and qualitative criteria are taken into consideration. In this paper we presentthe use of the Analytic Hierarchy Process to select among business partnersof an enterprise. The method is introduced with a practical case from the Slovene enterprise that evaluates the creditworthiness of its business partners - alternatives. Managers' and experts' judgements are taken into consideration when structuring the problem. Special attention is given to the criteria determination, the assessment of the criteria importance and to the appropriate synthesis mode. Some developmental tendencies and further application possibilities are introduced, as well.
OPOMBEBibliografija: str. 300-301
OSTALI NASLOVIǂThe ǂevaluation of business partners' creditworthiness with the AHP methodology
PREDMETNE OZNAKE// podjetja // poslovne odločitve // poslovnipartnerji // modeli
UDK65.012.12

izvedba, lastnina in pravice: NUK 2010