Skip Navigation Linksdomov > napredno iskanje > rezultati > izpis
Zapis SUTRS

VRSTA GRADIVAanalitična raven (sestavni del), tekstovno gradivo, tiskano, 1.01 - izvirni znanstveni članek
DRŽAVA IZIDASlovenija
LETO IZIDA2007
JEZIK BESEDILA/IZVIRNIKAslovenski
PISAVAlatinica
AVTORKanjuo-Mrčela, Aleksandra - avtor
ODGOVORNOSTVrčko, Tanja - avtor
NASLOVEmocije in integrativni proces vodenja
V PUBLIKACIJITeorija in praksa. - ISSN 0040-3598. - ǂLetn. ǂ44, ǂšt. ǂ3/4 (maj-avg. 2007), str. 461-480.
KRATKA VSEBINATradicionalno pojmovanje emocij je temeljilo na predpostavki, da so emocije notranji proizvod posameznika, nekaj individualnega, na kar okolica nima vpliva. Vendar pa je v zadnjih desetletjih mogoče zaznati spremembe v konceptualizaciji emocionalnega. Emocije iz sfere zasebnega in individualnega prehajajo tudi v sfero družbenega in javno sprejemljivega in sprožil se je nov val proučevanj in iskanj vzrokov ter posledic nastanka specifičnih emocij. V prispevku obravnavamo emocije kot ključni element organizacijskih procesov in se opiramo na sociološke razlage emocij, ki definirajo emocije kot produkt družbenega dogajanja, saj imajo organizacijski dejavniki (še posebej vodje)velik vpliv na emocije zaposlenih. Namen članka je predstaviti integrativniproces vodenja in vpliv, ki ga ima takšno vodenje na zadovoljstvo zaposlenih. Uspešno integrativno vodenje opišemo kot učinkovit način vodenja, ki od vodje zahteva določene socialne in emocionalne kompetence. Vdrugem delu članka želimo z lastnim empiričnim delom ilustrirati predstavljeno teorijo. S pomočjo analize rezultatov ankete, opravljene v petih slovenskih podjetjih, ugotavljamo, da so v analiziranih podjetjih emocije različno vpete v proces vodenja in da kakovostna integracija emocijpri procesu vodenja vpliva na zadovoljstvo zaposlenih. // Traditional understanding of emotions was based on the presumption that emotions are personal, individual phenomena on which the social environment has no impact. However, the passage of emotions from private and individual sphereinto public sphere stimulated a new direction of research and insights intocauses and effects of emotions. In the article emotions are discussed as the key element of organizational processes. The analysis is based on the sociological definitions of emotions that see emotions as products of social behavior, as the organizational factors (especially management) havea great influence on employees' emotions. The purpose of this article is topresent the integrative process of management and its effect on the employees' satisfaction. Successful integrative management is understood asan efficient type of management which demands certain social and emotional competences of a manager. In the second part of the article the results of an empirical research are presented. Analysis shows differences in integration of emotions in management in the selected Slovene companies andthat the quality of integration of emotions in the management process affects the satisfaction of employees.
OPOMBEBibliografija: str. 479-480 // Povzetek ; Abstract
OSTALI NASLOVIEmotions and the integrative management process
PREDMETNE OZNAKE// Organizacija // Organization // Čustva // Emotions // Sociološki vidik // Sociological aspects // Vodenje // Leadership // Zaposleni // Employees // Zadovoljstvo // Satisfaction // Zaupanje // Trust // Komuniciranje // Communication
PREDMETNE OZNAKE// organizacija // vodenje // sociološki vidik // čustva // zaposleni // zadovoljstvo // komuniciranje
UDK005.32:316.46

izvedba, lastnina in pravice: NUK 2010