Skip Navigation Linksdomov > napredno iskanje > rezultati > izpis
Zapis SUTRS

VRSTA GRADIVAanalitična raven (sestavni del), tekstovno gradivo, tiskano, 1.01 - izvirni znanstveni članek
DRŽAVA IZIDASlovenija
LETO IZIDA2010
JEZIK BESEDILA/IZVIRNIKAslovenski
PISAVAlatinica
DELO IMAilustracije
ODGOVORNOSTPečjak, Sonja - avtor // Bucik, Nataša - avtor// Peštaj, Martina - avtor // Podlesek, Anja - avtor // Pirc, Tina - avtor
NASLOVBralna pismenost ob koncu osnovne šole - ali fantje berejo drugače kot dekleta?
V PUBLIKACIJISodobna pedagogika. - ISSN 0038-0474. - ǂLetn. ǂ61 = 127, ǂšt. ǂ1 (mar. 2010), str. 86-102.
KRATKA VSEBINAČlanek prikazuje rezultate o razlikah v dejavnikih bralnega razumevanja med fanti in dekleti ob koncu osnovne šole.Izdelana sta bila dva modela - za dekleta in fante, pri čemer je bolj pojasnjevalen model za fante. Ugotovili smo, da - ne glede na spol, razumevanje prebranega direktno napovedujejo (meta)kognitivne spremenljivke, še zlasti besedišče in metakognitivno znanje. Bistvena razlika med spoloma pa je, da so motivacijske spremenljivke (kompetentnost,interes in zatopljenost) bolj pomembne za razumevanje prebranega pri fantihkot pri dekletih. Na razumevanje prebranega delujejo tako posredno (predvsem preko besedišča) in tudi neposredno (npr. preko kompetentnosti). Na koncu izpostavljamo nekatere pedagoške implikacije omenjenih ugotovitev.
OPOMBESoavtorice: Nataša Bucik, Martina Peštaj, AnjaPodlesek, Tina Pirc // Bibliografija: str. 99-102 // Povzetek ; Abstract
PREDMETNE OZNAKE// pismenost // branje // bralna pismenost //bralna motivacija // razlike med spoloma // razumevanje // kognitivni dejavniki
UDK37.014.22:028, 159.92:028

izvedba, lastnina in pravice: NUK 2010