VRSTA GRADIVA | analitična raven (sestavni del), tekstovno gradivo, tiskano, 1.01 - izvirni znanstveni članek |
DRŽAVA IZIDA | Slovenija |
LETO IZIDA | 2010 |
JEZIK BESEDILA/IZVIRNIKA | slovenski |
PISAVA | latinica |
DELO IMA | ilustracije |
ODGOVORNOST | Pečjak, Sonja - avtor // Bucik, Nataša - avtor// Peštaj, Martina - avtor // Podlesek, Anja - avtor // Pirc, Tina - avtor |
NASLOV | Bralna pismenost ob koncu osnovne šole - ali fantje berejo drugače kot dekleta? |
V PUBLIKACIJI | Sodobna pedagogika. - ISSN 0038-0474. - ǂLetn. ǂ61 = 127, ǂšt. ǂ1 (mar. 2010), str. 86-102. |
KRATKA VSEBINA | Članek prikazuje rezultate o razlikah v dejavnikih bralnega razumevanja med fanti in dekleti ob koncu osnovne šole.Izdelana sta bila dva modela - za dekleta in fante, pri čemer je bolj pojasnjevalen model za fante. Ugotovili smo, da - ne glede na spol, razumevanje prebranega direktno napovedujejo (meta)kognitivne spremenljivke, še zlasti besedišče in metakognitivno znanje. Bistvena razlika med spoloma pa je, da so motivacijske spremenljivke (kompetentnost,interes in zatopljenost) bolj pomembne za razumevanje prebranega pri fantihkot pri dekletih. Na razumevanje prebranega delujejo tako posredno (predvsem preko besedišča) in tudi neposredno (npr. preko kompetentnosti). Na koncu izpostavljamo nekatere pedagoške implikacije omenjenih ugotovitev. |
OPOMBE | Soavtorice: Nataša Bucik, Martina Peštaj, AnjaPodlesek, Tina Pirc // Bibliografija: str. 99-102 // Povzetek ; Abstract |
PREDMETNE OZNAKE | // pismenost // branje // bralna pismenost //bralna motivacija // razlike med spoloma // razumevanje // kognitivni dejavniki |
UDK | 37.014.22:028, 159.92:028 |