VRSTA GRADIVA | analitična raven (sestavni del), tekstovno gradivo, tiskano, 1.04 - strokovni članek |
DRŽAVA IZIDA | Slovenija |
LETO IZIDA | 2006 |
JEZIK BESEDILA/IZVIRNIKA | slovenski |
PISAVA | latinica |
AVTOR | Grosman, Meta - avtor |
NASLOV | Vzgojni izzivi šolske knjižnice in znanja za njihovo uresničevanje |
V PUBLIKACIJI | Šolska knjižnica. - ISSN 0353-8958. - ǂLetn.ǂ16, ǂšt. ǂ2 (jun. 2006), str. 54-62. |
KRATKA VSEBINA | V okoliščinah, ko povsod upada zanimanje za književnost in njeno branje in v številnih državah razvitega sveta ugotavljajo pomanjkljivo funkcionalno pismenost, postaja pomen šolskih knjižnic in knjižničark ter knjižničarjev v njih vse bolj pomemben. Individualno svetovalno delo v neposrednem stiku z učenci in dijaki laže sledi posebnim zanimanjem posameznih bralcev in hkrati omogoča preseganje številnih omejitev pouka v velikih skupinah, ki za številne učence ostaja neprepričljiv. S svojim individualnim delom in razumevanjem knjižničarji inknjižničarke za številne učence pomenijo pomembno vez med učencem in knjigoter tisto spodbudo za branje, ki sledi učenčevim posebnim zanimanjem. Da biuspesno izpolnjevali svoje vzgojno poslanstvo, pa morajo knjižničarji in knjižničarke imeti tudi za to potrebna znanja s področja branja in možnostipogovora o prebranem ter tista jezikoslovna znanja, ki prispevajo k uspešnemu sporazumevanju z mlajšimi učenci in dijaki. Med tem ko jim znanjeo procesih branja pomaga razumeti bralne tezaže učencev in svetovati pri njihovem premagovanju, jim učencem prijazni sporazumevalni pristopi omogočajo vzpostavljanje spodbudne komunikacije z učenci. |
OPOMBE | Bibliografija: str. 61-62 // Opombe z bibliografijo |
PREDMETNE OZNAKE | // šolske knjižnice // šolski knjižničarji //branje // bralni procesi // sporazumevanje // učenci |