Skip Navigation Linksdomov > napredno iskanje > rezultati > izpis
Zapis SUTRS

VRSTA GRADIVAanalitična raven (sestavni del), tekstovno gradivo, tiskano, 1.02 - pregledni znanstveni članek
DRŽAVA IZIDASlovenija
LETO IZIDA2003
JEZIK BESEDILA/IZVIRNIKAslovenski
PISAVAlatinica
AVTORČater, Tomaž - avtor
NASLOVKonkurenčna prednost podjetja : za kaj v resnici sploh gre?
V PUBLIKACIJINaše gospodarstvo. - ISSN 0547-3101. - ǂLetn. ǂ49, ǂšt. ǂ5/6 (2003), str. 481-499.
KRATKA VSEBINAKonkurenčno prednost podjetja lahko opredelimokot enkraten prednostni položaj, ki si ga podjetje ustvari glede na konkurente v panogi oziroma na trgu. Strokovna literatura sicer koncept konkurenčne prednosti omenja tudi na ravni panoge in države, a to verjetno ni najbolj smiselno, saj na trgih tekmujejo predvsem podjetja (oziroma njihove strateške poslovne enote) s svojimi proizvodi oziroma storitvami. Pojavni obliki konkurenčne prednosti podjetja sta predvsem dve, in sicer nižje cene kot posledica stroškovne učinkovitosti ter diferenciacija, ki selahko kaže predvsem skozi boljši oziroma kakovostnejši proizvod ali storitev, celovito ponudbo, hitro in prilagodljivo zadovoljevanje potreb kupcev ter pozitiven ugled (imidž) podjetja. Večina strokovne literature navaja, da ima lahko podjetje konkurenčno prednost hkrati v obeh oblikah, torej tako v ceni kot tudi v diferenciaciji. Hkratna prednost naj bi podjetju po navadi omogočala doseganje večje (finančne) uspešnosti kot prednost le v eni izmed obeh oblik. // Competitive advantage of a firm can be defined as its unique and superior position vis-a-vis competitors in an industry or a market. The scientific literature also discusses competitive advantage at industry and nation level. Irrespective of that, we believe this probably does not make much sense since it is quite clear that firms (or their strategic business units) compete for customers and not for industries or nations. There are two main types of a firm's competitive advantage; namely, lower price as a result of cost efficiency and differentiation. Differentiation can take one or more of the following fiveforms: quality of products or services, totality of supply, speed, flexibility and positive image of a firm. Most of the scientific literaturereports that a firm can have a competitive advantage in both forms, i.e. lower price and differentiation, at the same time, whereas such simultaneous advantage usually leads to greater (financial) performance than competitive advantage in only one of the both forms.
OPOMBEBibliografija: str. 494-499
OSTALI NASLOVICompetitive advantage od a firm : what is it really all about?
PREDMETNE OZNAKE// podjetje // uspešnost poslovanja // poslovna uspešnost // konkurenčnost // kvaliteta
UDK65.011.4:339.137

izvedba, lastnina in pravice: NUK 2010