VRSTA GRADIVA | analitična raven (sestavni del), tekstovno gradivo, tiskano, 1.09 - objavljeni strokovni prispevek na konferenci |
DRŽAVA IZIDA | Slovenija |
LETO IZIDA | 1996 |
JEZIK BESEDILA/IZVIRNIKA | hrvaški |
PISAVA | latinica |
AVTOR | Lasić-Lazić, Jadranka - avtor |
NASLOV | Znanstvena utemeljenost raziskav o uporabnikihšolskih knjižnic = Znanstvena utemeljenost istraživanja korisnika školskih knjižnica |
V PUBLIKACIJI | Knjižnica. - ISSN 0023-2424. - 40, št. 3/4 (1996), str. 153-167. |
KRATKA VSEBINA | Prispevek govori o raziskavah uporabnikov šolskih knjižnic, opravljenih v Hrvaški. Najprej analizira uporabljene metode in tehnike, nato pa poskuša ugotoviti njihovo veljavnost in opredeliti napake in pristranskost v nekaterih od raziskav za razliko od napak, ki so posledica pomanjkljive znanstvene utemeljenosti načrta ali realizacije raziskovanja. S teoretičnega vidika je mogoče ustreznost raziskovanja uporabnikov analizirati glede na vrsto modelov teoretične ali praktične narave z namenom, da se v prihodnjih raziskavah ne bi ponovile enake ali podobne napake. Samo ugotavljanje povezanosti rezultatov raziskavuporabnikov po različnih parametrih in primerjava z objektivnim zunanjim kriterijem, kot je nabavna politika ali povečanje števila članov kot posledica upoštevanja njihovih potreb, lahko nudi priložnost za argumenirano evalvacijo uporabljenih metod, brez napak in pristranskosti v raziskovanju. Pred raziskovalci uporabnikov, ki naj bi izdelali tudi sliko uporabnikov posameznih knjižnic, ugotovili možnosti knjižnice kot institucije ter vlogo knjižničarjev pri posodabljanju vzgoje in izobraževanja s pomočjo novih oblik učenja in izmenjave informacij in znanja, je obdobje učenja, ugotavljanja napak in publiciranja, s čimer bi (ne glede na meje) omogočili splošni napredek stroke. Da bi prispevali k temu cilju, smo poskušali napraviti analizo dosedanjih raziskav v Hrvaški. Iz njih smo poskušali izluščiti vzroke napak in pristranskosti ter razbrati, kakšen je njihov možen vpliv na splošno veljavnost raziskovalnih dognanj. Rezultat tega naj bi bilo priporočilo za izboljšanje metodologije in splošne veljavnosti uporabniških raziskav. |
OPOMBE | Referat s posvetovanja v Čatežu // Bibliografija: str. 167 // Povzetek; Sažetak; Summary |
PREDMETNE OZNAKE | Šolske knjižnice - Uporabniki - Analize |
PREDMETNE OZNAKE | // šolske knjižnice // uporabniki // analize |
UDK | 001.8 |