VRSTA GRADIVA | analitična raven (sestavni del), tekstovno gradivo, tiskano, 1.04 - strokovni članek |
DRŽAVA IZIDA | Slovenija |
LETO IZIDA | 1996 |
JEZIK BESEDILA/IZVIRNIKA | slovenski |
PISAVA | latinica |
AVTOR | Stričević, Ivanka - avtor |
ODGOVORNOST | Kanič, Ivan - prevajalec |
NASLOV | Predšolski otrok kot uporabnik splošne knjižnice : pogled na stanje v Republiki Hrvaški |
V PUBLIKACIJI | Knjižnica. - ISSN 0023-2424. - 40, št. 1 (1996), str. 49-56. |
KRATKA VSEBINA | Pojav predšolskega otroka kot uporabnika splošnoizobraževalne knjižnice je rezultat pomembnih ugotovitev o pomenu predšolskega obdobja za celovit razvoj otroka. To je čas, ko pridobiva otrok prve navade v zvezi z uporabo knjižnice, ki lahko kasneje prerastejo v trajno potrebo po knjižnici in knjigi. Prav zato v zadnjih desetletjih mladinske knjižnice na Hrvaškem in v svetu spreminjajo ustaljene metode in vsebine dela z uporabniki in jih prilagajajo najmlajši populaciji, ki še nebere, da bi lahko tudi otroci predšolskega obdobja našli v knjižnici kaj zase. Najpogosteje gre za programe igrotek in igralnic, ki so v svetu znanekot "toy library". V splošnih knjižnicah na Hrvaškem so se razvili pod vplivom Knjižnice Medveščak v Zagrebu. Rezultati ankete, ki je potekala v Hrvaški leta 1993, kažejo neenakomerno stanje razvoja programov za predšolske otroke v različnih splošnih knjižnicah kljub Standardom iz leta 1990, ki posvečajo tej dejavnosti posebno pozornost. To kaže na potrebo po operacionalizaciji Standardov, vendar ne v smislu enotnosti oblik in vsebindela, temveč prav nasprotno, v doseganju kar se da raznolikih rešitev, ki ustrezajo nacionalnim potrebam in specifičnim potrebam lokalnih sredin. |
OPOMBE | Bibliografija // Povzetek; Summary |
PREDMETNE OZNAKE | // splošnoizobraževalne knjižnice // predšolski otroci // Hrvaška // bibliopedagoško delo |
UDK | 027.625-053.4(4 |