VRSTA GRADIVA | analitična raven (sestavni del), tekstovno gradivo, tiskano, 1.02 - pregledni znanstveni članek |
DRŽAVA IZIDA | Slovenija |
LETO IZIDA | 2000 |
JEZIK BESEDILA/IZVIRNIKA | slovenski |
PISAVA | latinica |
AVTOR | Ermenc, Klara S. - avtor |
NASLOV | Znanje - vrlina ali moč |
V PUBLIKACIJI | Sodobna pedagogika. - ISSN 0038-0474. - ǂLetn. ǂ51, ǂšt. ǂ2 (apr. 2000), str. 158-169. |
KRATKA VSEBINA | Članek predstavlja dva splošna pogleda na znanje, ki se razlikujeta glede na vprašanje, ali je kriterij za presojo kakovosti znanja etični ali instrumentalni; naj torej znanje razumemo kot vrlino ali kot moč. Koncept znanja kot vrline temelji v razmišljanjih velikih grških mislecev, na katera se je navezala duhosovna oz. kulturna pedagogika. Kncept se kljub interetresom, ki jih je doživljala filozofska misel, v sicer spremenjeni obliki ohranja tudi danes. Članek se osredotoča na prikaz izvorov tega koncepta in nakazuje vez, ki ga povezujeje s sodobnostjo. Koncept znanja kot moči je ravno tako star vendar pa se filozofija in pedagogika z njim največ ukvarjata v sodobnosti, v kateri koncept - sodeč primarno na podlagi Lyotardove analize znanja - prevladuje. |
OPOMBE | Bibliografija: str. 168-169 // Summary |
PREDMETNE OZNAKE | // znanje // vednost |
UDK | 001 |