Skip Navigation Linksdomov > napredno iskanje > rezultati > izpis
Zapis SUTRS

VRSTA GRADIVAanalitična raven (sestavni del), tekstovno gradivo, tiskano, 1.01 - izvirni znanstveni članek
DRŽAVA IZIDASlovenija
LETO IZIDA2011
JEZIK BESEDILA/IZVIRNIKAslovenski
PISAVAlatinica
DELO IMAilustracije
AVTORTarfila, Uršula - avtor
ODGOVORNOSTJužnič, Primož - avtor
NASLOVInformacijsko opismenjevanje v specialnih knjižnicah : analiza stanja v letu 2010 v primerjavi z letom 2002
V PUBLIKACIJIKnjižnica. - ISSN 0023-2424. - ǂLetn. ǂ55, ǂšt. ǂ2/3 (okt. 2011), str. 111-127.
KRATKA VSEBINANamen: Študija je ugotavljala, ali se je stanje na področju informacijskega opismenjevanja uporabnikov slovenskih specialnih knjižnic v primerjavi z letom 2002 izboljšalo in na katerih področjih. Metodologija/pristop: Izvedli smo spletno anketo med specialnimiknjižničarji, rezultate pa primerjali s podobno študijo iz leta 2002. Rezultati: Primerjava rezultatov ni pokazala bistvenih razlik. Anketirani knjižničarji iz leta 2010 se zavedajo pomena informacijskega opismenjevanja, vendar izvedbo največkrat ovirajo preobremenjenost in pomanjkanje časa, pomanjkanje finančnih sredstev in strokovna neusposobljenost. Ugotovili smo, da so v primerjavi z letom 2002 v raziskavi zajete specialne knjižnice v letu 2010 več sodelovale z drugimi oddelki matične ustanove. Omejitve raziskave: Primerjani študiji nista imeli enako velikega vzorca, nekatere rezultate, da bi jih lahko bolje razumeli, bi bilo potrebno raziskati z drugimi raziskovalnimi metodami. Izvirnost/uporabnost raziskave: S študijo smo želeli spodbuditi razvoj informacijskega opismenjevanja v specialnih knjižnicah, kajti informacijskapismenost je ključna veščina aktivne generacije zaposlenih in pogoj inovativnosti ter konkurenčnosti matične ustanove. // Purpose: The aim of the research was to explore if information literacy instruction of Slovenian special library users has been improved since the last study in the year 2002, and if so, in which directions. Methodology/approach: Web-based survey was used to collect data from special libraries; the results were then compared with the findings of the survey carried out in 2002. Results: The results show that information literacy instruction of special library users has remained more or less unchanged. In the 2010 survey included special librarians are aware of the importance of developing information literacy but they are restricted by work overload, lack of resources and time, or are unskilled to perform this activity. As compared to the year 2002, a noticeable change has been observed only in the higher level of co-operation between special libraries and departments of their parent organizations. Research limitation: The sample size of bothstudies was not even, for advanced understanding of some results additionalresearch methods should be used. Originality/practical implications: The study should stimulate special libraries to make a step forward in developing user instruction. However, information literacy is a core skill of the active working population and the driving force of innovation and competitiveness of the parent organization.
OPOMBEBibliografija: str. 126-127 // Izvleček ; Abstract
PREDMETNE OZNAKE// specialne knjižnice // informacijska pismenost // delovno okolje // primerjalna analiza // Slovenija
UDK026:004:37(497.4)

izvedba, lastnina in pravice: NUK 2010