VRSTA GRADIVA | analitična raven (sestavni del), tekstovno gradivo, tiskano, 1.04 - strokovni članek |
DRŽAVA IZIDA | Slovenija |
LETO IZIDA | 2011 |
JEZIK BESEDILA/IZVIRNIKA | slovenski |
PISAVA | latinica |
DELO IMA | publikacija ni ilustrirana |
AVTOR | Hrast, Zala - avtor |
ODGOVORNOST | Nestič, Ana - avtor // Zabukovec, Vlasta - avtor |
NASLOV | Kurikularna posodobitev KIZ : opazovanje medpredmetnih učnih ur v posodobljenem kurikulu gimnazije = ǂThe ǂreformed library and information knowledge curriculum : crosscurricular learning lesson observations in reformed grammar school |
V PUBLIKACIJI | Šolska knjižnica. - ISSN 0353-8958. - ǂLetn.ǂ21, ǂšt. ǂ4 (2011), str. 200-211. |
KRATKA VSEBINA | S šolskim letom 2008/09 se je začelo uvajanje posodobljenih učnih načrtov za gimnazije in s tem tudi kurikula Knjižnično informacijsko znanje (v nadaljevanju KIZ). Namen rayzskave je empirično preveriti, ali izvajanje KIZ poteka v skladu s cilji posodobitve. Opazovanje medpredmetnih učnih ur je potekalo na desetih izbranih gimnazijah, pri petih knjižničarkah z mentorskih in petih z ne-mentorskih gimnazij. Za zbiranje podatkov je bila uporabljena strukturirana opazovalnashema. Rezultati so pokazali, da je najpogosteje uporabljen učni pripomočekpri mentorskih in ne-mentorskih knjižničarjih in učiteljih računalnik. Na splošno je uporaba raznovrstnih pripomočkov pogostejša pri ne-mentorskih knjižničarjih in ne-mentorskih učiteljih v primerjavi z mentorskimi knjižničarji in mentorskimi učitelji. Tako pri mentorskih kot tudi ne-mentorskih knjižničarjih in učiteljih medpredmetne učne ure najpogostejepotekajo v frontalni obliki. Pogostost posameznih poučevalnih vedenj je na splošno večja pri mentorski skupini knjižničarjev in učiteljev. Pokazalo pase je, da so aktivnosti, odzivanje in postavljanje vprašanj na splošno pogostejše pri dijakih pod vodstvom ne-mentorskih knjižničarjev in učiteljev. Pri mentorskih in ne-mentorskih knjižničarjih in učiteljih je bila najbolj pogosta vrsta timskega poučevanja komplementarno timsko poučevanje. Rezultati bodo v prvi vrsti povratna informacija sodelujočim knjižničarkam o opaženem vedenju pri izvajanju medpredmetnega povezovanja. // In the school year 2008/09, the reformed syllabi were introduced into gymnasiums and so the Library and Information Knowledge curriculum (the LIKcurriculum). The purpose of the study is to empirically verify whether the LIK curriculum implementation is in compliance with the update goals. Cross-curricular learning lesson observations were conducted in 10 chosen gymnasiums with 5 librarians from mentoring and 5 librarians from non-mentoring gymnasiums. For data collection a structured observation scheme was used. The results showed that the most common research tool among the mentoring and non-mentoring librarians and teachers is a computer. In general, the non-mentoring librarians and non-mentoring teachers use various tools more often than the mentoring librarians and mentoring teachers. Both, the mentoring and non-mentoring librarians and teachers mostly provide frontal teaching cross-curricular learning lessons.In general, the frequency of individual teaching behaviours is increased ina mentoring team of librarians and teachers. However, the survey revealed that in general the activities, responses and raising questions among students are increased under a non-mentoring team of librarians and teachers. The most frequent form of team-teaching among mentoring and non-mentoring librarians and teachers was a complementary team teaching. For collaborating librarians, the results will present a relevant feedback about the noticed behaviour in implementing cross-curricular connections. |
OPOMBE | Besedilo v slov. // Bibliografija: str. 210-211 // Izvleček ; Abstract |
PREDMETNE OZNAKE | // šolske knjižnice // gimnazije // kurikulum// evalvacija // pouk // knjižnično informacijsko znanje // medpredmetno povezovanje // Slovenija |