Skip Navigation Linksdomov > napredno iskanje > rezultati > izpis
Zapis SUTRS

VRSTA GRADIVAanalitična raven (sestavni del), tekstovno gradivo, tiskano, 1.02 - pregledni znanstveni članek
DRŽAVA IZIDASlovenija
LETO IZIDA2010
JEZIK BESEDILA/IZVIRNIKAslovenski
PISAVAlatinica
AVTORKos, Jelka - avtor
NASLOVVpliv menedžmenta na kakovost vsebinske obdelave knjižničnega gradiva
V PUBLIKACIJIKnjižnica. - ISSN 0023-2424. - ǂLetn. ǂ54, ǂšt. ǂ1/2 (jun. 2010), str. 79-97.
KRATKA VSEBINAVsebinska obdelava, ki predstavlja vsebino knjižničnega gradiva, je ena izmed važnejših aktivnosti, ki podpira proces poizvedovanja. Kakovost slednjega je odvisna od kakovosti predstavljanja vsebine gradiva. Če je to predstavljeno nezadostno ali neustrezno, bo kakovost poizvedovanja prav tako neustrezna in nezadostna. To pomeni, da lahko neustrezna dodelitev vsebinskih oznak vodi do neuspešne poizvedbe - uporabnik ne najde relevantnega gradiva. Kakovost vsebinske obdelave lahko izboljšamo tako, da preučimo vse dejavnike, ki vplivajo na njeno kakovost. Slednja je odvisna od številnih dejavnikov. Avtorica si zastavi vprašanje: Ali na kakovost vsebinske obdelave vpliva tudi knjižnični menedžment, ki nineposredno povezano s samim delovnim postopkom vsebinske obdelave? V prispevku je obravnavana povezava med kakovostjo vsebinske obdelave in knjižničnim menedžmentom. Podan je koncept kakovosti, opredeljena je kakovost vsebinske obdelave in analizirani so dejavniki, ki vplivajo na njeno kakovost. Avtorica analizira kakovost vsebinske obdelave in njene dejavnike z vidika štirih osnovnih menedžmentskih funkcij: načrtovanje, organiziranje, usmerjanje in nadzorovanje. Na podlagi analize in logičnih povezav med kakovostjo vsebinske obdelave in menedžmenta je avtorica zaključila, da je kakovost vsebinske obdelave odvisna med drugim tudi od menedžmenta. // Subject description representing the contents of library materials is one of the key processes that support the retrieval of materials. Quality of the latter relies on the quality of the subject description of library materials. If they are represented poorlyn or inadequately, the quality of the searching will likewise be poor. Inappropriate assignment of indexing terms can lead to unsuccessful retrieval - users cannot find relevant materials. The quality of subject description can be improved by studying numerous factors that could affect it. The author raises a question: Can the quality of subject description beaffected by the library management, which is not directly connected to the process of subject description? In the article the connection between the quality of subject description an the management is studied. The concept ofquality is represented, the quality of subject description is defined and factors that affect it quality are analyzed. The author analyzed the quality of subject description and its factors from the point of view of four basic managerial functions: planning, organizing, personnel managementand controlling. On the basis of the analysis and logical connections between the quality of subject description and the management the author concludes that quality of subject description depends on the management, too.
OPOMBEBibliografija: str. 96-97
ELEKTRONLOKACIJA/DOSTOPDostopno tudi na: http://revija-knjiznica.zbds-zveza.si/Izvodi/K1012/Kos.pdf
PREDMETNE OZNAKE// vsebinska obdelava // knjižnično gradivo // menedžment // knjižnice
UDK025.4:005

izvedba, lastnina in pravice: NUK 2010