Skip Navigation Linksdomov > napredno iskanje > rezultati > izpis
Zapis SUTRS

VRSTA GRADIVAanalitična raven (sestavni del), tekstovno gradivo, tiskano, 1.01 - izvirni znanstveni članek
DRŽAVA IZIDASlovenija
LETO IZIDA2011
JEZIK BESEDILA/IZVIRNIKAangleški
PISAVAlatinica
DELO IMAilustracije
AVTORVujović, Aleksandar - avtor
ODGOVORNOSTKrivokapić, Zdravko - avtor // Soković, Mirko - avtor
NASLOVImprovement of business processes performancesthrough establishment of the analogy : quality management system - human organism
V PUBLIKACIJIStrojniški vestnik. - ISSN 0039-2480. - ǂVol. ǂ57, ǂno. ǂ2 (feb. 2011), str. 151-161.
KRATKA VSEBINAThis paper establishes a model for improvementof business processes performances based on quality management system (QMS)through a comparison with top organizational performances characterized by criteria i.e. particularities of the business excellence (BE) model. Analogy between QMS and human organism has been established to that effect.This analogy develops into two directions, one of which is used and presented in this paper (related to the analogy with willing functions of the human organism). Based on identification, measurement and analyses of occurrences of nonconformities in relation to requests of ISO 9001 standard, and based on the analogy with the human organism, conclusions about the readiness of organizations of productive and service type in terms of achieving BE have been drawn and areas and priorities regarding the improvement with the aim of achieving top performances have been identified. // Osnovni namen članka je predstaviti analogijo med popolnostjo delovanja človeškega organizma in možno preslikave le-tega na procesno modelirane organizacijske strukture, z namenom izboljšanja organizacijske zmožnosti in doseganja poslovne odličnosti pri delovanju podjetij. Problem, ki je obravnavan v prispevku, se nanaša na vzpostavljanje povezave med zahtevami sistema menedžmenta v procesno modelirani organizacijski strukturi in modelom evropske nagrade za poslovnoodličnost. V ta namen se vzpostavlja in izračunava stopnja pomembnosti posameznih zahtev za doseganje vrhunskih rezultatov poslovanja. Prav tako se določata in izračunavata tudi celotna in kritična stopnja pripravljenosti za doseganje poslovne odličnosti. Podani so tudi ukrepi in področja, kjer je treba delovati, da bi dosegli vrhunsko organizacijsko obliko. Za doseganje ciljev so v članku uporabljene naslednje znanstveno-raziskovalne metode: induktivno sklepanje v fazi pridobivanja splošno uporabnega znanja na podlagi posebnih dejstev (edinstven realni eksperiment); deduktivno sklepanje in preverjanje splošnega znanja na posameznih primerih; analogije pri povezovanju področij; naravni eksperimenti (ex post facto - predhodna dejstva), pridobivanje znanja in sklepanje iz izkušenj velikega števila podjetij; ekspertne analize in sklepanja. Osnovo prispevka predstavlja razmeroma mlada in ne pogosto uporabljena teorija CBR (Case Base Reasoning), ki je bila razvita kot osnova za delovanje dinamičnih spominov. Na osnovi razvitega in uporabljenega sistema DSS (Decision Support Systems) se izvaja skladiščenjein organizacija podatkov, kakor tudi določeni izračuni in izvajanja, ki so potrebna za podporo poznejšim aktivnostim. DSS je razvit v okolju MS Accesss podporo za Visual Basic. Vpeljani pojem koeficient pomembnosti se izračunava z metodo AHP (Analytic Hierarchy Process) s pripadajočim softverskim modulom Expert Choice. Za klasifikacijo, izpostavljanje in prikazovanje so bile uporabljeni ekspertni sistemi in diagrami Pareto. Rezultati kažejo, da so storitvene organizacije pri doseganju najboljših (svetovno primerljivih) rezultatov v prednosti pred proizvodnimi. Kljub temu pa imajo proizvodne organizacije boljše predpogoje, da hitreje dosežejo poslovno odličnost pri nekaterih kritičnih področjih sistema menedžmenta, s tem pa tudi v celoti. V prispevku so predstavljena tudi prednostna področja, kjer je treba okrepiti delovanje, da bi dosegli rezultate najboljših svetovno primerljivih organizacij. Na osnovi tega pristopaje bil izdelan in v realnih pogojih (okolju) preizkušen učinkovit ekspertni sistem, ki služi kot sistem za preventivo in podporo na poti k najboljšim karakteristikam (zmožnostim) organizacije. Članek predstavlja prispevek k raziskavam vpliva sistema menedžmenta kakovosti na izboljšanje vseh organizacijskih karakteristik, tudi tistih finančnega značaja. Novost pri tem je tudi vzpostavljena analogija in pristop povezovanja zahtev standarda z modelom poslovne odličnosti, s pomočjo novih pojmov koeficientapomembnosti za doseganje poslovne odličnosti in stopnje pripravljenosti . Prispevek je pomemben tudi zaradi baze eksperimentalnih podatkov. Rezultatičlanka lahko koristijo tako posameznikom, ki imajo znanstvene vzgibe na obravnavanih področjih, kakor tudi organizacijam, ki želijo svoje rezultatepovzdigniti na nivo najboljših svetovno primerljivih organizacij.
OPOMBEBibliografija: str. 160-161 // Izvleček v angl. ; Povzetek v slov.
OSTALI NASLOVIIzboljšanje zmogljivosti poslovnih procesov z vzpostavitvijo analogije: sistem menedžmennta kakovosti - človeški organizem
PREDMETNE OZNAKE// poslovni procesi // menedžment kakovosti // analogije // sistem za podporo odločanja // business processes // improvement processes // decision support system // analogy
UDK005.336.3

izvedba, lastnina in pravice: NUK 2010