KRATKA VSEBINA | Rezultati mednarodnih raziskav o pismenosti IALS in PISA 2000 imajo pomemben vpliv na načrtovanje razvoja pismenosti, hkrati pa pomagajo pri razvoju kakovosti izobraževanja nasploh. Tovrstne primerjalne mednarodne analize omogočajo primerjavo in interpretacijo nacionalnih rezultatov v širšem kontekstu. Raziskava PISA 2000 je pokazala,da so med odsežki dijakov v različnih šolah ter državah velike razlike, še posebej glede povezave med domačim okoljem ter dosežki dijakov, vendar rezultati v nekaterih državah kažejo, da so lahko povezane tudi visoka kakovost in enake možnosti v izobraževanju in da nekateri izobraževalni sistemi znajo ublažiti razlike, ki izvirajo iz domačega okolja. V vseh državah rezultati kažejo tudi na pomen dijakove zavzetosti za branje, ki lahko nadomesti primanjkljaj socialno in kulturno manj spodbudnega okolja. Ugotovitve raziskave IALS kažejo, da dvanajst let rednega šolanja zagotavlja pridobivanje ravni pismenosti, ki je dokaj stabilna in dosega znanje in spretnosti, ki zadoščajo za uspešno nadaljnje šolanje. Dosežki pismenosti mladih kažejo, da ima pomembno vlogo tako domače (družinsko) kotšolsko okolje. V državah, kjer dijaki dosegajo najvišje bralne dosežke, velja pismenost kot pomembna vrednota ne le v šoli, temveč v širšem družbenem okolju. |